reklama

V cudzine ako doma

Na bratislavskom letisku na mňa šofér autobusu hovorí nemecko-anglicky. Odpovedám rovnako, pretože si nie som istá, či je to vôbec Slovák. Pri počítaní výdavku ale počuť, že sme rodáci - podvedome počítam, či neošmekne. Paranoja...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)

Paranoické predstavy ma postihnú aj na letisku vo Viedni, kde už na parkovisku takmer vrážam do pána v sivom obleku, ktorý vyzerá ako brat Usámu bin Ládina. Musí to byť ťažké lietať s takým výzorom.

Určite jednoduchšie to majú dve slečny v plyšových oblekoch krokodíla. Netuším, či a čo propagujú, možno si len nemali čo iné obliecť. Vyzerajú chutne a ostatní z nich majú zábavu a vizuálnu pamiatku v mobilných fotoaparátoch. Ja si zo vzduchu fotím nočný Talin a Helsinki. A zábavu mám z pätice Slovákov.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Klasika. Cestujete z Viedne do Helsínk s prestupom v Berlíne - a čo počujete keď vojdete do autobusu v rámci presunu od lietadla do haly a následne ďalšieho lietadla? Predsa popevok „HC Slovan, to je život náš!" Nepriznávam, že som z východu, ani že ostatné štyri roky bývam v Trnave. Nepriateľom som v tomto prípade zrejme aj ako jediný krajan v okruhu stoviek kilometrov.

V nočných tichých Helsinkách sa cítim byť ako doma. Až kým ma v hosteli neprekvapí opäť slovenčina. Ráno hlúčik iných Slovákov stretávame znova - jeden z nich hrá NHLku v drese Gáboríka. Chlapci prišli povzbudiť náš tím na MS až z Manchestru.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ďalšia slovenčina pri akreditácii. Už som sa chcela čudovať, prečo táto Fínka prečítala moje meno tak pekne. Celá partia milých báb v Škoda Clube pri press-centre. Je fajn prehodiť pár slov v rodnej reči aj s niekým iným ako s kolegami. Aj keď akosi zhovorčivejšia a prívetivejšia je Evelin z Estónska.

Množstvo maličkostí, ktoré pripomenú domov. Je možné, že si každý nájde pár svojich a cíti sa tu ako doma. Aj keby to mala byť len národná hymna pred začiatkom zápasu. No aj tak - Slovákov je tu po domácich Fínoch zrejme najviac. Občania „hokejovej republiky" na návšteve severských hviezd ľadového hokeja. Na návšteve a predsa akoby doma...

Dominika Handzušová

Dominika Handzušová

Bloger 
  • Počet článkov:  173
  •  | 
  • Páči sa:  0x

kdesi vo mne sa skrýva umelec, lenivý, zasnívaný, komplikovaný, milujúci samotuhoci nemám rada "crowdy", zimné štadióny v čase hokejovej sezóny sú mojim prvým domovommožno až pridobre si uvedomujem realitu, preto ostávam (naivným) optimistoma ešte knihy, škorica, Fínsko, čokoláda, snehové vločky, vlčie maky a slnečnicehokejovo presťahovaná na HP... Zoznam autorových rubrík:  zo zákulisia majstrovstievhokejové návratyhokejové návraty 2008/2009hokejové návraty 2007/2008juniori bavia 2007/2008hokejové návraty 2006/2007občasníček mužstvavýročníčekHUNDRED-SPIRED by 3.Brhodezian ridgebackdetičky :)))words i wish i wroteA life less ordinaryscribblesmyš-lienky

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu