reklama

Zmŕtvychvstanie popradskej hry

O päť minút sa začína zápas a my stále trčíme v kolóne. Ocko každú chvíľu pozerá na digitálky na autorádiu. To ma znervózňuje viac ako samotná skutočnosť, že budeme meškať. Pred zimákom haldy ľudí. Prilákala ich prítomnosť Bondru? Možno 60 z nich fakt verí, že dnes nastúpi. Alebo sa prišli pozrieť na kvalitného súpera - lídra tabuľky? Či sa rozhodli, že za znížené vstupné - 70,- Sk naši po štyroch prehrách a trápne predvádzanej hre konečne ukážu niečo zmysluplné, ba možno zahrajú aj hokej?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (6)
Obrázok blogu
(zdroj: http://www.hokejportal.sk/index.php?p=clanok&clanok_id=7877)

"Naše miesto" na chodníku bolo, napriek pokročilému času, voľné, a tak sme zaparkovali a vyskočili z auta. Ocko s novinárskym preukazom vošiel cez služobný vchod a ja som sa pustila prebíjať cez tie rady ľudí. Úžasné. Tento pán sa dnu dostane možno v polovici prvej tretiny. Nezávidím...
Pri vstupe permanentkárov to šlo o poznanie rýchlejšie ako tetám v pokladni. Vybehla som po schodoch do útrob haly a prebehla na Béčko.

Keď chodí na hokej aj bráško, ja si kupujem lístok. Dnes však výnimočne nešiel, a tak som miesto nemala. Na permanentke totiž sedel ocko. A na mojom lístkovom sedadle bolo tiež obsadené. Všade nablízku plno. A tak, spomínajúc na dávne časy, kedy sme to robievali s bratom bežne, sadla som si na schody. Ocko mi podal kábel od modemu a ja som zapla notebook. Ledva som stihla napísať čosi na ospravedlnenie meškania, už sme mali hrať presilovku. "Stretol som Peťa Bondru, ále si vravím, kým by som našiel niečo na podpis... radšej behám hore," hlásil ocko a podával mi hárok so zápiom o stretnutí. SKontrolovala som súpisku domácich. (Napadli ma len tri veci: 1. Slavo nehrá? Hm... :(, 2. Vorobel hrá? Ach jaj..., 3. Kde je Fabián?!)

A rozhodca pískol. Akoby ma chcel upozorniť, že sa nevenujem hre. Hujsa vylúčený za hákovanie... No moment, naozaj hráme proti Slovanu? A hneď zo začiatku presilovka piatich proti trom? Nevychádzam z údivu!
Po prevedenej hre z úvodu som čakala gól. No nie do tej siete, do ktorej padol. Najnovšia posila do obrany - lotyšský legionár Alexandrs Jerofejevs, ktorého sme si už počas skúšky na Tatranskom pohári pochvaľovali, sa totiž v novom drese uviedol fatálnou chybou. Puku sa tak zmocnil Škorvánek, nahral ho kapitánovi Hurtajovi a ten vo vlastnom oslabení o dvoch hráčov Kožucha prekonal.
Kapitán domácich Arne Kroták však ešte počas Hujsovho vylúčenia odpovedal. Po prihrávke Martinsa Cipulisa vyrovnal zo svojho obľúbeného miesta - švihom z pravého kruhu.
Nasledovalo pár pekných akcií na oboch stranách. Pri vylúčení Mira Škoviru v jedenástej minúte som mala pocit, že presilovku hráme my, keď Hoviho najprv postrašili Halaj s Majeským, a chvíľu na to Kroták zobral puk v pásme Slovana, poslal ho na vybiehajúceho Jabrockého a ten bombu z medzikružia nedal Hovimu šancu - 2:1.
Slovan trochu pridal a po úniku po pravej strane Martin Kuľha poslal puk pred bránku, kde bolo zrazu plno a to využil Michal Kokavec - vyrovnané.
Ďalšiu presilovku piatich na troch popradčania dokázali využiť, keď Astašenkovi vylúčenom za hrubosť robil spoločnosť Uram, ktorý hral so zdvihnutou hokejkou. Na 3:2 teda po Škovirovej prihrávke zvyšoval strelou od modrej Jerofejevs, čím krásne vymazal chybu z úvodu.
V prvej tretine sa ešte blysol druhý popradský útok, keď najprv Škovirova strela len tesne minula bránu a v poslednej minúte si Miro pekne počkal, kým si protihráč ľahne na ľad a poslal puk Bartečkovi. Strela však skončila v Hoviho betónoch.

Prestávka! Žijem? Dýcham? Okej. Konečne som si obliekla dres, čo ma vždy ukľudní. Sledovala som rolbu a dianie na ostatných štadiónoch.

V druhej tretine hra trochu schladla, no obe mužstvá mali krásne šance, pri ktorých sa ukázali brankári. Za zmienku stojí hlavne Bartečkova akcia, keď si Hoviho položil na ľad, no puk mu v poslednom momente skĺzol z hokejky a nedokázal ho dopraviť do bránky.

Už v tretej minúte poslednej tretiny sa súper tešil vyrovnávajúcemu gólu, no ten po konzultácii s videorozhodcom nebol uznaný. Po Majeského chybe sa na domáceho brankára rútil Uram, no po Bambúchovom zákroku skončil namiesto puku v bránke on sám. Rozhodca nariadil trestné strieľanie, ktoré Kukumberg skúsene premenil. Natiahol si Kožucha na ľad a potom už stačilo puk dvihnúť do pravého horného rohu.
Hra nestrácala na kvalite, fanúšikovia hnali domácich dopredu, súper sa nenechal zahanbiť.
V päťdesiatej druhej minúte Kroták ukázal, čo dokáže, keď chce. Zobral si puk v strednom pásme, obišiel čo mu stálo v ceste, natiahol Hoviho jak rezanku a z uhla parádne zavesil.
Domáci neubrali na obrátkach, Škovira strieľal len do tyčky, Cipulis jednou rukou z bekhendu, Jabrockého či Bartečkova šanca. Keď sa aj SLovan dostal pred Kožucha, ten všetko spoľahlivo kryl.
V závere v snahe vyrovnať Slovan stiahol Hoviho, no k strele sa nedostal. Naopak, Miro Škovira zo stredného pásma bez problémov skóroval, v čase standing ovation v podaní domáceho publika. Skvelá bodka za vydareným zápasom.

Doma ma čakala milá pochvala, že prenos bol objektívny a vynikajúco napísaný. Až ma to zahrialo pri srdci. Alebo to bola tá horúčka? A žeby tá bola príčinou objektivity? :)


POZNATKY ZO STRETNUTIA:
*JEROFEJEVS. Zo začiatku zjavne nevedel, čo so sebou, z čoho vyplynula jeho chyba a následný Hurtajov gól. Strelil gól. Trikrát sedel na trestnej, pričom raz za to, že ho slovanista zrazil na ľad a JaroFero sa nemohol postaviť (vraj zdržiavanie). Ukázal, že je naozaj platným obrancom, a že na skúšku do Fínska sme ho ani nemali púšťať...
*MAJESKÝ. Keď som v lete počula, že má posilniť náš káder, trieskala som si hlavu o stôl, a keď som ho videla hrať, trieskala som ešte viac, pretože sa Igorovi OPÄŤ musím ospravedlniť - prekonal všetky moje očakávania.
*BARTEČKO. V oslabení sa pravidelne púšťa na nebezpečné útočné výlety, často si dokáže otvoriť cestu k bráne, no v poslednej chvíli mu úmysel čosi prekazí... no... škoda...
*keď prídem neskoro, nestíham sa zaťažovať tým, či má Sasu Hovi dlhšie vlasy, a či ešte stále vyzerá ako mŕtvola. Mám totiž slabosť pre všetko fínske a do tejto kategórie patrí i Sasu. Ale je slovanista, takže sa miernim :)

*POPRAD. Chalani, neviem, v čom ste mali v predchádzajúcich kolách problém, no keď kolektív potiahne za správny konec, som hrdá, že mám byť na čo hrdá.
*SLOVAN. Oproti minulému roku viditeľné zlepšenie. Konečne majú brankára, nie len Papagája. Dnes hrali len s piatimi obrancami, posíl v útoku však majú viac než dosť.

*ŠESTKA STRETNUTIA:
B Stanislav KOŽUCH
O Jan SRDÍNKO
O Alexandrs JEROFEJEVS
PK Miroslav ŠKOVIRA
C Arne KROTÁK
LK Roman KUKUMBERG

Dominika Handzušová

Dominika Handzušová

Bloger 
  • Počet článkov:  173
  •  | 
  • Páči sa:  0x

kdesi vo mne sa skrýva umelec, lenivý, zasnívaný, komplikovaný, milujúci samotuhoci nemám rada "crowdy", zimné štadióny v čase hokejovej sezóny sú mojim prvým domovommožno až pridobre si uvedomujem realitu, preto ostávam (naivným) optimistoma ešte knihy, škorica, Fínsko, čokoláda, snehové vločky, vlčie maky a slnečnicehokejovo presťahovaná na HP... Zoznam autorových rubrík:  zo zákulisia majstrovstievhokejové návratyhokejové návraty 2008/2009hokejové návraty 2007/2008juniori bavia 2007/2008hokejové návraty 2006/2007občasníček mužstvavýročníčekHUNDRED-SPIRED by 3.Brhodezian ridgebackdetičky :)))words i wish i wroteA life less ordinaryscribblesmyš-lienky

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu